عنوان الإطروحه
The Effect of Using Cake Application on the 10th Grade EFL Students' Mechanics of Speaking in English Language and their Perspectives toward it in Jordan
تاريخ مناقشة الاطروحه
2024-12-05
اسم الطالب
ريم سعود فاضل الدلعه
المشرف
احمد موسى علي بطاينه
المشرف المشارك
محمد منيزل عقيل عليمات
اعضاء لجنة المناقشة
علي فرحان منيفي ابو صعيليك
طلال العدوان
الكلية
كلية العلوم التربوية
القسم
المناهج والتدريس/اللغة الانجليزية
الملخص بالعربية
هدفت الدراسة الحالية إلى استقصاء آثر استخدام تطبيق "كيك" في تحسين ميكانيكيات التحدث باللغة الإنجليزية لدى طالبات الصف العاشر في اللغة الإنجليزية. ولتحقيق هذا الهدف، تم تقسيم 50 طالبة عشوائياً إلى مجموعتين؛ وتتكون كل مجموعة من 25 طالبة من طالبات الصف العاشر في مدرسة مغير السرحان الثانوية الشاملة للبنات، خلال الفصل الدراسي الأول من العام الدراسي 2024/2025. تعلمت المجموعة التجريبية باستخدام تطبيق "كيك" تعلمت المجموعة الضابطة باستخدام التعليم الاعتيادي. تقدمت الطالبات لاختبار قبلي، وبعد ستة أسابيع تقدمن للاختبار البعدي للتأكد من وجود أي تحسن في ميكانيكيات التحدث لديهن بعد التجربة، ومعرفة إذا كان تطبيق "كيك" قد أثر على أداء الطالبات. أشارت نتائج الدراسة إلى تفوق المجموعة التجريبية على المجموعة الضابطة في مهارة التحدث بسبب طريقة التدريس وهي تطبيق "كيك". و أظهرت نتائج الدراسة أن طالبات المجموعة التجريبية لديهم اتجاهات إيجابية نحو استخدام تطبيق كيك في تعلم مهارة ميكانيكيات التحدث. وأوصت الدراسة الحالية باستخدام تطبيق "كيك" كوسيلة فعالة في تدريس ميكانيكيات التحدث
الملخص بالانجليزي
The current research aimed at discovering the effect of using cake application on improving EFL tenth grade students' mechanics of speaking in English language in Jordan. To achieve this goal, 50 students were randomly divided into two groups; each group consisted of 25 students of tenth grade at in Mughair Al Sarhan Comprehensive Secondary School for Girls, during the first semester of the academic year 2024/2025. An experimental group was taught by using cake application, while a control group was taught by using regular instruction. Both a quais-experimental and descriptive designs were used in the study, two instruments (test and questinner) in the study. The students were given a pre-test then after six weeks they were given a post-test to ensure whether they had any improvement in their mechanics of speaking after the experiment, and see whether the cake application effected the experimental group students' perspectives. The results of the study indicated that the experimental group significantly performed better than the control group in the speaking mechanics due to the method of teaching. The results of the study also showed that the experimental group students had positive perspectives toward using cake application in learning of mechanics of speaking. The present study recommended that using cake application could be applied as an effective method in the language- teaching and learning process including for teaching mechanics of speaking
رقم ISN
8634
للحصول على الرسالة كملف يرجى تزويد المكتبة برقم ISN