عنوان الإطروحه
The Role of Using Authentic Cartoon Films Assisted with Music and Songs in Developing Fourth-Grade EFL Students' Vocabulary Growth in Jordan from Teachers? Perspective
تاريخ مناقشة الاطروحه
2022-11-24
اسم الطالب
حنين هشام محمد احمد
المشرف
احمد موسى علي بطاينه
المشرف المشارك
اعضاء لجنة المناقشة
كفاح ركان كريم القاضي
علي فرحان منيفي ابو صعيليك
نضال بني هاني
الكلية
كلية العلوم التربوية
القسم
المناهج والتدريس/اللغة الانجليزية
الملخص بالعربية
هدفت هذه الدراسة إلى التحقق من دور استخدام أفلام الكرتون الأصيلة بمساعدة الموسيقى والأغاني في تطويرنمو المفردات لمتعلمي اللغة الإنجليزية لغة أجنبية في الصف الرابع في الأردن. تكونت عينة الدراسة من مئة معلم ومعلمة في مديرية تربية الزرقاء خلال الفصل الدراسي الثاني من العام الدراسي 2021-2022. تم إجراء استبيان لتقييم دور استخدام أفلام الكرتون الأصيلة بمساعدة الموسيقى والأغاني في تطويرنمو المفردات لمتعلمي اللغة الإنجليزية لغة أجنبية في الصف الرابع في الأردن من وجهة نظر المعلمين، والتي تغطي جميع جوانب المفردات. بينت نتائج الدراسة ان استخدام أفلام الكرتون الأصيلة بمساعدة الموسيقى والأغاني لها اثر إيجابي على نمو المفردات لدى الطلاب. وأوصت الدراسة باستخدام أفلام الكرتون الأصيلة بمساعدة الموسيقى والأغاني في تطويرنمو المفردات لمتعلمي اللغة الإنجليزية لغة أجنبية في الصف الرابع في الأردن من وجة نظر المعلمين
الملخص بالانجليزي
This study aimed to investigate the role of using authentic cartoon films assisted with music and songs in developing fourth-grade EFL students' vocabulary growth in Jordan from teachers 'perspective. The participants of the study consisted of 100 English language teachers at the Zarqa Directorate of Education during the second semester of the academic year 2021-2022. A questionnaire was administered to assess the role of using authentic cartoon films assisted with music and songs, in developing fourth-grade EFL students' vocabulary growth in Jordan from Teachers' Perspective, which covers all aspects of vocabulary. The results showed that there is a positive role of using authentic cartoon films assisted with music and songs, in developing fourth-grade EFL students' vocabulary growth in Jordan from Teachers' Perspective. The study recommended using authentic cartoon films assisted with music and songs, especially in teaching vocabulary
رقم ISN
8531
للحصول على الرسالة كملف يرجى تزويد المكتبة برقم ISN