عنوان الإطروحه
The Effect of Using Task-based Approach in EFL Learners' Productive Skills
تاريخ مناقشة الاطروحه
2020-10-27
اسم الطالب
لينا احمد محمود الفحيلي
المشرف
علي فرحان منيفي ابو صعيليك
المشرف المشارك
اعضاء لجنة المناقشة
احمد موسى علي بطاينه
عبد الله بني عبد الرحمن
الكلية
كلية العلوم التربوية
القسم
المناهج والتدريس/اللغة الانجليزية
الملخص بالعربية
أثر استخدام النهج القائم على المهام في المهارات الإنتاجية لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على أثر استخدام النهج القائم على المهام في المهارات الإنتاجية لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تكونت عينة الدراسة من 35 مشاركاً من طلاب الصف السادس الابتدائي من مدرسة الفدين في محافظة المفرق خلال الفصل الدراسي الأول من العام الأكاديمي 2019/2020. كما تم تقسيم عينة الدراسة إلى مجموعتين: ضابطة (17 طالبه) ومتحكمة (18 طالبه)؛ حيث تم تطبيق البرنامج على المجموعة المتحكمة بينما تلقت المجموعة الضابطة التعليم التقليدي. وكانت أداة الدراسة عبارة عن اختبار قبلي وآخر بعدي للمجموعتين للتعرف على أثر البرنامج. توصلت الدراسة إلى أنّ للبرنامج أثر ذو دلالة إحصائية على مهارة التحدث للطلاب عينة الدراسة نظراً لوجود فروقات ذات دلالة إحصائية بين الاختبار القبلي والبعدي، بينما لا توجد فروقات ذات دلالة إحصائية لمهارة الكتابة في الاختبار البعدي.
الملخص بالانجليزي
The present study aimed at investigating the effect of using Task Based-Approach (TBA) on EFL Learners? productive skills . The study participants consisted of 35 sixth Grade EFL learners at Alfadeen School in Mafraq Governorate during the first semester of the academic year 2019/2020. They were assigned into two groups; group (A) consisted of 17 students. It comprised the control group and it was taught the course content using regular instruction. Group (B) consisted of 18 students. It was assigned as an experimental group and it was taught using TBA. The instrument of this study was pre- post-test that aimed to measure the students' speaking and writing skills after the implementation of the experiment. The findings of the study revealed that the there is a statistically significant difference between the experimental group students productive skills for the post-test. As well, the study questionnaire revealed that the highest mean for the item (Task - based approach supported me in applying facial expressions and body language effectively to support meaning), but the lowest mean was for the item (I enjoyed studying authentic aspects in the classroom.) The total mean was 3.0667
رقم ISN
7272
للحصول على الرسالة كملف يرجى تزويد المكتبة برقم ISN