عنوان الإطروحه
The Role of Digital Authentic Stories in Developing the 8th Grade EFL Student?s Language Learning from Teachers' and Supervisors' Perspectives
تاريخ مناقشة الاطروحه
2022-08-18
اسم الطالب
مي محمد علي الزيادنه
المشرف
احمد موسى علي بطاينه
المشرف المشارك
اعضاء لجنة المناقشة
علي فرحان منيفي ابو صعيليك
طلال العدوان
الكلية
كلية العلوم التربوية
القسم
المناهج والتدريس/اللغة الانجليزية
الملخص بالعربية
هدفت الدراسة الحالية للتعرف على دور القصص الرقمية الأصيلة في تنمية تعلم اللغة لطلاب الصف الثامن من اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية من وجهة نظر المعلمين والمشرفين. تم اتباع المنهج الوصفي التحليلي من خلال تطوير استبيان وتجزئته لعينة مكونة من (50) معلم ومعلمة لغة إنجليزية في محافظة المفرق ، و (15) مشرفًا تربويًا من اللغة الإنجليزية ، تم اختيارهم عن قصد. أظهرت نتائج السؤال الأول أن الدور الإيجابي للقصص الرقمية التربوية الأصيلة في تنمية تعلم طلاب الصف الثامن للغة الإنجليزية كلغة أجنبية في الأردن من وجهة نظر المعلمين ، حيث كانت النتيجة الإجمالية للمتوسط الحسابي (4.06) وهي درجة عالية. وأظهرت نتائج السؤال الثاني الإيجابي لدور القصص الرقمية التربوية الأصيلة في تنمية تعلم طلاب الصف الثامن للغة الإنجليزية كلغة أجنبية في الأردن من وجهة نظر المشرفين حيث كانت النتيجة الإجمالية للمتوسط الحسابي (4.23) وهي درجة عالية. أوصت الدراسة بعدد من التوصيات منها: 1- ضرورة إدراج القصص الرقمية في المناهج لتزويد الطلاب بمهارات اللغة الإنجليزية 2- تصميم قصص رقمية ذات محتوى ثري تتناسب مع المناهج الدراسية لتسهيل إدراجها في المحتوى التعليمي.
الملخص بالانجليزي
The current study aimed to identify the role of digital authentic stories in developing the 8th grade EFL students? language learning from teachers' and supervisors' perspectives. The descriptive analytical approach was followed by developing a questionnaire and tributing it to a sample consisted of (50) male and female English language teachers in Mafraq Governorate, and (15) educational supervisors from the of English language, and they were chosen intentionally. The results of the first question showed that the positive of a role of authentic educational digital stories in developing the language learning of eighth grade students of English as a foreign language in Jordan from the teachers? point of view, where the overall result of the mean (4.06), which is a high degree. And the results of the second question showed the positive of a role of authentic educational digital stories in developing the language learning of eighth grade students of English as a foreign language in Jordan from the point of view of the supervisors, where the total score for the mean (4.23), which is a high degree. The study recommended a number of recommendations, including: 1. The necessity of including digital stories in the curricula to provide students with English language skills 2. Designing digital stories with rich content that fit the curriculum to facilitate their inclusion in educational content
رقم ISN
7235
للحصول على الرسالة كملف يرجى تزويد المكتبة برقم ISN