عنوان الإطروحه
The Effect of the Cross-Culture Interactions on First Secondary Grade EFL Students' Achievement in English language in Jordan
تاريخ مناقشة الاطروحه
2022-08-10
اسم الطالب
عرين عزت ضمان مهيدات
المشرف
عواطف مزعل سليمان ابوالشعر
المشرف المشارك
اعضاء لجنة المناقشة
علي فرحان منيفي ابو صعيليك
عبدالله بني هبدالرحمن
الكلية
كلية العلوم التربوية
القسم
المناهج والتدريس/اللغة الانجليزية
الملخص بالعربية
هدفت هذه الدراسه الى استقصاء أثر التفاعلات عبر الثقافات في تحصيل طلاب الصف الأول الثانوي في اللغة الإنجليزية في الأردن. وتكونت عينة الدراسه من 40 طالبا وطالبه من مدرسة صيدور الثانويه الشامله ومدرسة الخراج الثانويه للذكور تم اختيار مدرستين بسبب قلة عدد الطلاب في منطقة اجراء الدراسة. تمت خلال الفصل الدراسي الثاني من العام الدراسي 2021/2022 . تم تطبيق النهج الكمي لتحديد اثر التفاعل عبر الثقافات على تعلم اللغه الانجليزيه كلغه اجنبيه في الاردن. حيث تم تقسيم العينه في كلا المدرستين الى مجموعتين في مدرسة الاناث تكونت المجموعه التجريبيه من 8 طالبات ومثلها للمجموعه الضابطه وتكونت عينة مدرسة الذكور من 12 طالبا للمجموعه التجريبيه ومثلها للمجموعه الضابطه . حيث تم تدريس المجموعه الضابطه في كلا المدرستين بالطريقه الاعتياديه اما المجموعه التجريبيه في كلا المدرستين كانت تدرس باستخدام التعرف على ثقافات عده للكشف عن اثر التعرف عبر الثقافات على تحصيل الطلاب في اللغه الانجليزيه . واظهرت النتائج ان التعرف على الثقافات الاخرى قدمت فرصه كبيره لاكتساب اللغه المستهدفه
الملخص بالانجليزي
This study aimed to investigate the effect of the cross-culture interactions on first secondary grade EFL students' achievement in English language in Jordan. The study sample consisted of (40 male and female students) from two schools Sidor Secondary Comprehensive School and Al-Kharaj Secondary School for Boys. Two schools were chosen due to the small number of students in the study application area. the sample in both schools into two groups in the female school the experimental group consisted of 8 students and the same for the control group and the male school sample consisted of 12 students for the experimental group and the same for the control group. This study was contacted during the second semester of the 2021/2022 school year. A quantitative approach was applied to determine the impact of cross-cultural interaction on EFL learning students in Jordan. Where the control group was taught in both schools in the conventional, while the experimental group in both schools was taught using the interactions of several cultures to reveal the effect of cross-cultural interactions on students' achievement in the English language. The results showed that getting to know other cultures provided a great opportunity to acquire the target language
رقم ISN
7190
للحصول على الرسالة كملف يرجى تزويد المكتبة برقم ISN