عنوان الإطروحه
Effectiveness of Using to Authentic Audiovisual Materials on Improving EFL 11th Grade Students' Proficiency in English
تاريخ مناقشة الاطروحه
2020-12-27
اسم الطالب
مشاعل مجدي محمود حمدان
المشرف
عواطف مزعل سليمان ابوالشعر
المشرف المشارك
اعضاء لجنة المناقشة
علي فرحان منيفي ابو صعيليك
خليل شحادة القطاونة
الكلية
كلية العلوم التربوية
القسم
المناهج والتدريس/اللغة الانجليزية
الملخص بالعربية
يهدف البحث الحالي إلى اكتشاف فعالية استخدام المواد السمعية والبصرية الأصيلة في تحسين كفاءة طلاب الصف الحادي عشر في مهارات التحدث والقراءة والكتابة والاستماع في اللغة الإنجليزية. ولتحقيق هذا الهدف ، وزع خمسون طالبة بشكل عشوائي على مجموعتين كل مجموعة تتكون من خمس وعشرين طالبة من الصف الحادي عشر في مدرسة أم شريك الثانوية للبنات في مديرية التربية والتعليم الثانية في الزرقاء ، خلال الفصل الدراسي الثاني من العام الدراسي /20192020. تم تعليم المجموعة التجريبية باستخدام المواد السمعية والبصرية الأصيلة ، وتم تعليم المجموعة الضابطة باستخدام الطريقة التقليدية. وقد أعطيت الطالبات اختبار قبلي وبعد سبعة أسابيع تقدمت الطالبات لإمتحان بعدي للتأكد من وجود أي تحسينات في مهارات القراءة والتحدث والكتابة والاستماع لمعرفة ما إذا كان للمواد السمعية والبصرية الأصيلة تأثير على المجموعة التجريبية . تم إجراء الاختبار القبلي والاختبار البعدي على Online quiz creator, Google forms .استمرت مدة الدراسة إلى سبعة أسابيع باستخدام تطبيق zoom. أظهرت نتائج الدراسة أن المجموعة التجريبية كانت أفضل من المجموعة الضابطة في جميع مهارات اللغة الإنجليزية: الاستماع ، التحدث ، القراءة ، والكتابة. كشفت النتائج أيضًا أن المحتوى السمعي والبصري ينشط بشكل فعال حواس الطلاب ويعزز تركيزهم واهتمامهم. وهذا بدوره عزز من كفاءة الطلاب في اللغة الإنجليزية وجعل من السهل التعبير عن أفكارهم دون تردد أو خوف. وبناءً على ذلك ، تمت التوصية باستخدام المواد السمعية والبصرية في المدارس كحصة أسبوعية.
الملخص بالانجليزي
The current research aimed at discovering the effectiveness of using authentic audio-visual materials on improving EFL 11th-grade students' proficiency (speaking, reading, writing and listening skills) in English. To achieve this goal, 50 students were randomly allocated into two groups; each group consisted of 25 students of 11th grade at Umm Shareek Secondary School for Girls at the Second Directorate of Education in Zarqa, during the second semester of the academic year 2019/2020. An experimental group was educated by using authentic audio-visual materials, and a control group was educated by using the conventional method. The students were given a pre-test then after7 weeks they sat for a post-test to ensure whether they had any improvements in their reading, speaking, writing, and listening skills before and after the experiment, and see whether the authentic audio-visual materials had an effect on the experimental group. The tests were carried out on Quiz Creator and Google forms. The duration of the study lasted for seven weeks using Zoom App. The study results showed that the experimental group performed significantly than the control group in all English language skills: Listening, speaking, reading, and writing. The findings also revealed that audio-visual content effectively activated the senses of the students and enhanced their focus and attention. This, in turn, strengthened the students' proficiency in English and made it easier to express their ideas without hesitation or fear. Accordingly, using audio-visual materials at schools was recommended as a weekly school class
رقم ISN
6423
للحصول على الرسالة كملف يرجى تزويد المكتبة برقم ISN