عنوان الإطروحه
The Effect of Using Electronic Educational Songs on Fifth Grade EFL Students' Speaking Skill and Attitudes in Jordan
تاريخ مناقشة الاطروحه
2020-06-29
اسم الطالب
مرح ياسين مصطفى ياسين
المشرف
احمد موسى علي بطاينة
المشرف المشارك
اعضاء لجنة المناقشة
علي فرحان منيفي ابو صعيليك
عبد الله بن عبد الرحمن
الكلية
كلية العلوم التربوية
القسم
المناهج والتدريس/اللغة الانجليزية
الملخص بالعربية
هدفت هذه الرسالة الى بحث أثر استخدام الاغاني التعليمية الالكترونية على مهارة التحدث والدافعية لدى متعلمي اللغة الانجليزية كلغة أجنبية في الصف الخامس في الاردن وتكونت عينة الدراسة من (50) طالبة في الصف الخامس اللواتي يدرسن في مدرسة مؤتة الاساسية للبنات في مديرية الزرقاء الاولى خلال الفصل الدراسي الاول من العام الدراسي 2019-2020 وتم اختيار هذه المدرسة لأغراض لوجيستية , حيث يوجد ثلاث شعب للصف الخامس وتم تقسيم الطلاب الى قسمين : أ ? المجموعة الضابطة : وتكونت من (25) طالبة ب- المجموعة التجريبية وتكونت من (25) طالبة تم تدريس المجموعة الضابطة من قبل مدرسة المادة بانتظام (باستخدام التعليم العادي) , في حين تم تدريس المجموعة التجريبية من قبل الباحثة باستخدام الاغاني التعليمية الالكترونية . خضعت المجموعتين للامتحان القبلي من اجل تحديد المستوى الحقيقي لمهارات التحدث قبل تطبيق التجربة وتم جمع المعلومات وبعد 8 اسابيع خضعت المجموعتين لامتحان بعدي لملاحظة اي تغيير حصل عند الطلبة ولأي مدى ولأي اتجاه عن طريق استخدام البيانات الاحصائية . استخلصت الباحثة بأن المجموعتين تطورت لكن بشكل اكثر عند المجموعة التجريبية واظهرت النتائج ان طلاب المجموعة التجريبية تحسنت لديهم مهارات المحادثة مقارنة بغيرهم . وتوصي الباحثة باستخدام استراتيجية الاغاني التعليمية الإلكترونية في المدارس الاردنية .
الملخص بالانجليزي
This study aims to examine the effect of using Electronic Educational Songs on fifth grade EFL students' speaking skill and attitudes in Jordan. The sample of the study consisted of 50 fifth grade students, studying at Mut'ah Primary School, at Zarqa Directorate of Education, in the first semester of the scholastic year 2019/2020. This school was purposefully chosen for logistic purposes. At that school there were two fifth grade sections: Section (A) consisted of 25 students and it was chosen as a control group. Section (B) consisted of 25 students and it was assigned as an experimental group. The control group was taught by the course teacher (by using regular instruction), whereas the experimental group was taught by the researcher by using Electronic Educational Songs strategy. Both groups sat to a pre-test to decide the actual level of both groups in speaking skill before applying the experiment. Data were collected within 8 weeks. After 8 weeks, students of both groups sat to a post-test to see if any change occurred, if it occurred, to what extent, and in what dimension. By using proper statistics, the researcher found out that both groups have developed their speaking skill but it was in favor of the experimental group. The results of the study have showed also that the experimental group students have developed in some speaking aspects more than other. Accordingly, the researcher recommended using Electronic Educational Songs strategy at school in Jordan
رقم ISN
6300
للحصول على الرسالة كملف يرجى تزويد المكتبة برقم ISN