عنوان الإطروحه |
The Effect of TED Talks on EFL learners' Speaking Skills in English and their Attitudes toward it
|
تاريخ مناقشة الاطروحه |
2020-08-13 |
اسم الطالب |
سماح يوسف عودة النعامي
|
المشرف |
عواطف مزعل سليمان ابوالشعر |
المشرف المشارك |
|
اعضاء لجنة المناقشة |
علي فرحان منيفي ابو صعيليك |
محمد عبيدات |
|
الكلية |
كلية العلوم التربوية |
القسم |
المناهج والتدريس/اللغة الانجليزية |
الملخص بالعربية |
هدفت هذه لدراسة الى التحقق من أثرمنصات تد على مهارات التحدث لمتعلمي في اللغة الانجليزية كلغة أجنبية واتجاهاتهم نحوها. تكونت عينة الدراسة من واحد وأربعين طالبة في الصف العاشر الاساسي في مدرسة الربيع بنت المعوذ الاساسية للبنات في مديرية التربية للواء قصبة المفرق في الفصل الدراسي الثاني من العام الدراسي 2019 \ 2020 وقد تم توزيع الطلبة في شعبتين ، تكونت شعبة أ من 21 طالبة واختيرت كمجموعة تجريبية وتم تدريسها بتطبيق التكنولوجيا و الترفيه والتصميم (منصات تد ) على مهارات التحدث والدافعية, اما شعبة ب فقد اختيرت كمجموعة ضابطة وتم تدريسها بالطريقة العادية وقد تم اخضاع الطالبات في كلتا المجموعتين الى اختبار قبلي لتقييم اثر الدراسة على تكافؤ الطالبات وتأثيرها على الطلاقة والدافعية في اللغة الانجليزية قبل اجراء التجربة. وبعد ثمانية اسابيع تم اخضاع الطالبات في كلتا المجموعتين الى نفس الاختبار كإختباربعدي لقياس اثر الدراسة على الطلاقة لدى الطلاب. وقد اخضع الطلاب في المجموعة التجريبية الى استبانة سميت بالاستبانة البعدية لقياس تطور دافعية الطالبات. وقد تم استخدام التحليل الاحصائي وبينت نتائج الدراسة أثر تطبيق التكنولوجيا و الترفيه والتصميم (منصات تد ) على مهارات التحدث والدافعية في اللغة الانجليزية له اثر ذو دلالة احصائية على تطور الطلاقة وتحسين دافعية الطالبات. وفقاً لذلك، أوصت الباحثة بمجموعة من التوصيات قدمت في نهاية الدراسة. |
الملخص بالانجليزي |
This study aimed at investigating The Effect of TED Talks on EFL learners' Speaking Skills in English and their Attitudes toward it. The participants of the study consisted of 41 Tenth grade students from Al Robaee' School for Girls at Al Mafraq Directorate of Education, during the second semester of the scholastic year 2019 / 2020. The participants of the study were of two groups: group one consisted of (21) students, which was assigned as an experimental group.
The participants were taught by applying Technology, Entertainment and Design (TED Talks) . Group two consisted of (20) students were they selected as a control group and they were taught by using regular instruction.
A pre-posttest of speaking and a questionnaire were administrated to assess the effect of applying Technology, Entertainment and Design (TED Talks) on developing the students' speaking skills and motivation. Students in both groups sat to the pre-test at the beginning of the semester to determine their actual speaking skills level. After 8 weeks, the same test was determined as a post-test to know their development. A questionnaire was administrated on the experimental group to measure the effect of applying Technology, Entertainment and Design (TED Talks) on their motivation.
By using the proper statistics, the findings of the study revealed that applying TED Talks in teaching and learning had a clear effect on developing students' speaking skills and motivation. Based on that, numbers of recommendations were provided at the end of the study
|
رقم ISN |
6243 |
للحصول على الرسالة كملف يرجى تزويد المكتبة برقم ISN
|