عنوان الإطروحه
The Effect of Using Authentic Videos on Tenth Grade Students' Prosodic Competence and Motivation
تاريخ مناقشة الاطروحه
2016-05-23
اسم الطالب
نزار محمدأمين صالح البشايره
المشرف
احمد موسى بطاينة
المشرف المشارك
اعضاء لجنة المناقشة
سمير الشرعة
عبدالله بني عبدالرحمن
عواطف مزعل ابو الشعر
الكلية
كلية العلوم التربوية
القسم
المناهج والتدريس/اللغة الانجليزية
الملخص بالعربية
تهدف هذه الدراسة إلى بحث أثر استخدام الفيديو الأصيل على الكفاية العروضية ودافعية طلبة الصف العاشر ، وأجريت هذه الدراسة في مدرسة دير السعنه الثانوية للبنين في مديرية التربية والتعليم للواءي الطيبة والوسطية، وحاولت الدراسة الإجابة عن الأسئلة التالية: 1- هل هناك فروق بين المجموعة التجريبية والمجموعة الضابطة في الكفاية العروضية باستخدام الفيديو الأصيل والطريقة التقليدية؟ 2- هل هناك فروق بين المجموعة التجريبية والمجموعة الضابطة في الدافعية باستخدام الفيديو الأصيل والطريقة التقليدية؟ 3- في أي عنصر لفظي تطور طلاب المجموعة التجريبية أكثر نتيجة لاستخدام الفيديو الأصيل؟ وتكونت مجموعة الدراسة من (40) طالباً في الصف العاشر في مدرسة دير السعنه الثانوية للبنين في مديرية التربية والتعليم للواءي الطيبة والوسطية ، وتم تقسيم الطلاب إلى مجموعتين: المجموعة التجريبية وتكونت من (19) طالباً، والمجموعة الضابطة تكونت من (21) طالباً، والمجموعة التجريبية تم تدريسها باستخدام الفيديو الأصيل، والمجموعة الضابطة تم تدريسها بالطريقة التقليدية. كما وتكونت أداة الدراسة من استبانة واختبار تحصيلي, حيث هدفت إلى تقييم الطلاب في اللغة الانجليزية والكفاية العروضية ودافعتيهم نحو استخدام الفيديو الأصيل، وأظهرت نتائج الدراسة أن كل الطلاب الذين تعلموا باستخدام الفيديو الأصيل تحسنت كفايتهم العروضية ودافعتيهم، وبشكل عام توضح الدراسة أن استخدام الفيديو الأصيل في تعليم اللغة الانجليزية له آثار إيجابية على الكفاية العروضية ودافعية التلاميذ.
الملخص بالانجليزي
This study aimed at investigating the effect of using authentic videos on the tenth grade students at Dier Asanah Secondary School. It tried to answer the following questions: 1-Are there any statistically significant differences at ? ? 0.05 between the experimental and control groups students' prosodic competence due to the method of teaching (using authentic videos vs. regular communicative method)? 2-In which prosodic aspect of language did the experiment group students develop the most as a result of watching authentic videos ? 3-Are there any statistically significant differences ? ? 0.05 in the experimental group students' motivations before and after using authentic videos? The participants of the study consisted of 40 tenth grade male students, at Dier Asanah Secondary School. They were in two sections; section one consisted of 21 students. It comprised the control group. It was taught the course content using regular instruction from the textbook, while section two, consisted of 19 students. It was assigned as an experimental group and it was taught using authentic videos. The instruments of this study were pre and post questionnaire and pre and post test that aimed at measuring students' English language prosodic competence and motivation as a result of using authentic videos. Their validity and reliability were verified. Relevant statistical analyses related to means, standard deviations and one way ANOVA were used. The findings of the study revealed that the experimental group students in this study improved their prosodic competence and motivation. All in all, the study demonstrated that the use of authentic videos in teaching and learning English has a positive effect on the students' prosodic competence and motivation
رقم ISN
5587
للحصول على الرسالة كملف يرجى تزويد المكتبة برقم ISN