عنوان الإطروحه
The Effect of Using Website Games on (EFL) Tenth Grade Students? Grammatical Competence
تاريخ مناقشة الاطروحه
2016-07-26
اسم الطالب
مأمون أحمد سليمان العموش
المشرف
عواطف مزعل سليمان ابوالشع
المشرف المشارك
248
اعضاء لجنة المناقشة
سهيل عصاصفة
محمد عبيدات
احمد موسى بطاينة
الكلية
كلية العلوم التربوية
القسم
المناهج والتدريس/اللغة الانجليزية
الملخص بالعربية
هدفت هذه الدراسة الى تفحص اثر الالعاب في المواقع الاكترونية في الكفاية القواعدية لطلاب اللغة الانجليزية كلغة اجنبية في الصف العاشر. وكان عدد المشاركين في الدراسة اربعين طالبا من الذكور تم تقسيمهم عشوائيا الى مجموعتين (تجريبية وضابطة)، عشرون طالبا في كل مجموعة. درسًت المجموعة التجريبية باستخدام تمارين الالعاب الاكترونية(لغز الفعل, ركل المعلم والجلاد) لمدة ثمانية اسابيع, بينما درسًت المجموعة الضابطة بالطريقة التقليدية. تلقًت المجموعة التجربية التعليم من الباحث بينما تلقًت المجموعة الضابطة التعليم من معلم الفصل بمعدل 30 حصة في ثمانية اسابيع. حاولت الدراسة الإجابة على الأسئلة التالية: 1- هل توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات المجموعات التجريبية والضابطة في الكفاية القواعدية تعزى لطريقة التدريس ( العاب الاكترونية، اللغز, الجلاد، ركل المعلم) مقارنة بالتعليم المنتظم؟ 2- في اي مهاره نحوية تطورت المجموعة التجريبية اكثرنتيجةً لأستخدام مواقع الالعاب الأكترونية؟ استخدم امتحان قواعد قبلي وبعدي. تم جمع البيانات وتم استخدام التحليل الاحصائي الوسائل, والانحراف المعياري, وتحليل التباين الاحادي وتحليل التغاير. وكشفت نتائج الدراسة ان استخدام تمارين الالعاب في المواقع الاكترونية حسنت من تحصيل المتعلمين في القواعد وقد أدرجت توصيات للمعلمين، والمتعلمين والباحثين ولمصممي المناهج.
الملخص بالانجليزي
This study aimed at investigating the effect of website games on EFL tenth grade learners? grammatical competence in English. The participants of the study were 40 male students randomly divided into two groups (experimental and control). The participants of the experimental group (20) were taught by using website games activities (Verb puzzle, Fling the teacher and Hangman) for eight weeks. The control group (20) was taught using the conventional instruction. The experimental group received teaching by the researcher whereas the control group was taught by the teacher of the course for 30 periods. The study tried to answer the following questions: 1. Are there any statistically significant differences at ? =0.05 between the mean scores of the experimental and control groups students? grammatical competence due to the method of teaching (website games vs. regular instruction)? 2. Which grammar activity did the experimental group subjects develop the most as a result of using website games? A grammar pre-posttest was administered. Data were collected statistical analysis (SPSS) was used. Means, standard deviation, One-Way ANOVA and ANCOVA were used. The results of the study revealed that using website games activities improve the learners? grammatical competence. Recommendations were included for teachers, learners, researchers, and curricula designers
رقم ISN
5400
للحصول على الرسالة كملف يرجى تزويد المكتبة برقم ISN